Campionatul Judetean de baschet amator
Reguli de joc şi de campionat

1. Organizatorul campionatului este Asociaţia Sportivă Equites (Comitet de Organizare = CO). Rolul CO este pregătirea campionatului şi asigurarea desfăşurării acestuia. CO îşi rezervă dreptul de a modifica regulile campionatului şi regulile de joc!
2. Toată lumea participă la campionat pe proprie răspundere, iar CO nu îşi asumă responsabilitatea pentru posibilele vătămări sau accidentări.
3. Locul de desfăşurare al campionatului: sala de sport a Colegiului Naţional „Mihai Viteazul”. Meciurile vor avea loc în zilele de vineri.
4. Rezultatul tragerii la sorţi a programului exact de desfăşurare a meciurilor va fi comunicat tuturor echipelor după terminarea înscrierilor.
5. La meciuri pot participa numai acei jucători care au fost trecuţi pe listă în momentul înscrierii echipei în campionat. Pot juca şi jucători care nu au jucat la nicio echipă în cadrul campionatului în faza turului/returului. În faza de Playoff a campionatului pot juca numai jucători care au evoluat în echipa lor în cadrul turului/returului.
6. Fiecare jucător are dreptul de a juca la o singură echipă. Dacă un jucător se regăseşte pe listele a două echipe, acesta va fi automat înregistrat ca fiind jucător în echipa în care a jucat primul meci din campionat. La cererea CO, care poate interveni în orice moment al campionatului, fiecare jucător are obligaţia de a se legitima cu un document cu fotografie – carte de identitate, paşaport etc. Între tur ?i retur se pot transfera jucători.
7. Un meci constă din patru (4) sferturi a câte opt (8) minute fiecare, timp efectiv de joc. Dacă scorul este egal la finalul timpului efectiv de joc, meciul se va prelungi cu cinci (5) minute de timp efectiv de joc. Meciul se va prelungi cu câte cinci (5) minute ori de câte ori scorul este egal, până se ajunge la un scor în favoarea uneia din echipe.
8. Între reprizele 1-2 şi 3-4 pauza este de 2 minute, în timp ce între reprizele 2 – 3 pauza va fi de 5 minute.
9. Pentru a se începe meciul este nevoie de prezenţa a minim 4 jucători din fiecare echipă.
10. Meciul se termină dacă una din echipe rămâne pe teren cu mai puţin de 2 jucători.
11. Fiecare echipă trebuie să aibă un echipament unitar, numerotat. Numerele se pot alege liber de către jucători.
12. Dacă un jucător este eliminat definitiv din joc datorită unei greşeli nesportive acesta va fi automat sancţionat prin absenţa sa de la următorul meci, dar, în funcţie de gravitatea abaterii, CO îl poate sancţiona şi pe o perioadă mai lungă.
Pentru faultul antisportiv nu există sancţiune pecuniară. Pentru faultul tehnic sacţiunea la prima abatere este de 10 lei, la a doua de 50 lei şi 1 meci absenţă, la a treia 50 lei şi 1 meci absenţă ş.a.m.d. (dacă în acelaşi meci se produc 1 FA şi un FT se ia în considerare sancţiunea mai gravă, dacă în acela?i meci se produc 2 FT intră în vigoare cazul 2). Sancţiunile rămân valabile pe toată perioada campionatului.
13. Fiecare echipă este obligată să aducă o minge regulamentară la fiecare meci pe care îl joacă (nr. 7).
14. Timpul de aşteptare în cazul întârzierii este de 10 minute. Nu se va aştepta, şi meciul va începe, în situaţia în care echipa are 4 jucători prezenţi. Echipa care nu se prezintă la unul din meciurile programate va pierde confruntarea cu scorul de 0 – 20.
15. Echipa care nu se prezintă la unul din meciurile programate va pierde confruntarea cu scorul de 0 – 20, şi nu va primi acel 1 punct pentru meci.
16. Contestaţiile se pot depune în scris în următoarele 15 minute după terminarea partidei. CO va decide asupra contestaţiilor. Greşelile făcute de arbitri nu pot constitui obiectul contestaţiilor. Nu există o taxă pentru contestaţii.
17. Dacă o echipă foloseşte un jucător ilegal (care a jucat la altă echipă ?i nu a fost transferat regulamentar, sau jucător în stare de suspendare), aceasta va pierde partida cu scorul de 0 – 20. De asemenea echipa va fi sancţionată şi cu reducerea cu 1 punct a numărului de puncte câştigate până în acel moment în campionat.
18. Se poate solicita amânarea sau reprogramarea unui singur joc/echipă în cadrul campionatului. În acest sens organizatorii trebuie anun?a?i cu cel pu?in 7 zile înainte de meciul în cauză.
19. Sistemul de desfasurare: tur, retur. Playoff: 3/2 semifinale locurile 1 cu loc 4, locurile 2 cu loc 3. Un meci finala mica, 3/2 finala mare. Pentru echipele clasate pe locurile 5-10 se va organiza inca un tur, fiecare cu fiecare. Vor ramane punctele acumulate pana la acel moment.
20. Locul din campionat este decis de numărul de puncte obţinute în urma partidelor. Pentru fiecare victorie echipele vor primi 2 puncte, pentru fiecare înfrângere 1 punct. În cazul egalităţii la puncte în cazul a 2 echipe, se vor lua în considerare scorurile înregistrate în partidele în care respectivele echipe s-au confrutat, diferenţa de coşuri marcate de cele două echipe pe parcursul întregului campionat.
21. Dacă trei sau mai multe echipe se află la egalitate de puncte se vor lua în calcul numai rezultatele înregistrate între echipele în cauză.
22. În cazul unor nelămuriri care apar pe parcursul campionatului, care nu apar în prezentele reguli, CO este cel care decide asupra acestora, după regulamentul de organizare al FR Baschet.
23. La finalul campionatului vor fi premiaţi:
- Echipele care ocupă locurile 1–3 medalii, cupă, cupa itinerantă
- Cei mai buni 5 jucători ai campionatului (echipa ALL STAR)
- Cea mai fair-play echipă
- Cei mai în vârstă jucători ai campionatului (echipa OLD STAR)
24. Dacă o echipă lipseşte de trei ori de la partidele programate va fi eliminată din campionat.
25. Meciurile vor începe doar dacă toate taxele sunt plătite – taxe arbitri, sancţiuni, taxe înscriere. Echipele trebuie să plătească obligatoriu, înainte de începerea partidei, toate sancţiunile curente, chiar şi în cazul în care jucătorul sancţionat nu este prezent.
26. Echipele înscrise trebuie să predea, înainte de începerea primului meci, lista cu jucătorii (nume, CNP, număr tricou, semnătură) şi înainte de începerea campionatului viza medicală
Persoană de contact: Nemes Áron, 0740 314717, nemes_aron@yahoo.com